Naar Finisterre 15,5km + cap Finisterre 3.5 km bergop en 3.5 km bergaf.

15 september 2021 - Fisterra, Spanje

Om half acht konden we ontbijten ,geen selfservice maar op de tafel geserveerd! We vroegen kaas en ham en kregen voldoende dus….genoeg om er tegen aan te gaan! We voelden de kilometers van gisteren nog in de benen zitten maar hup ertegenaan peregrinos! Na twee straten vond ik ( Ria ) mijn handen leeg, en ja, stokken vergeten. Och ja wat maakt het uit 500 meter meer, zonder mijn stokken kan ik niet de bergen op.  Na2,5 km kwamen we al in een klein dorpje Corcubion, leuk maar wij dachten te lopen langs de weg waar ook de auto’s reden, maar nee, even naar rechts de berg  op door enkele straten om vervolgens toch weer op de weg te komen! Na zo’n 5 km gepauzeerd aan de zee, wat is die toch mooi! Daarna liepen we verder over een pad bij de zee maar ik(Ria) wilde het zeewater voelen aan mijn voeten. Dus schoenen uit en wandelen……heerlijk, ik heb genoten. Het werd steeds warmer maar we zagen Finisterre al liggen dus dat gaf ons moed. En na enkele kilometers en even zoeken waren we bij ons hotel. We waren wel vroeg maar de kamer was klaar, dus douchen en de was doen ( we hadden een balkon en dat is fijn voor de waslijn). Daarna op pad naar Cap Finisterre 3,5 km zonder rugzak ….. dat was fijn. Als pelgrim moet je de kilometerpaal van 00,00 km zien en vereeuwigen. Zojuist nog naar de bushalteplaats gelopen om zeker te weten waar we moeten zijn morgenvroeg. Om 8.20 uur vertrektijd bus naar Santiago , daar hebben we even om dan verder te reizen naar Porto. Daar hebben we ons vast hotel in Matasinhos. Vrijdag in de namiddag vliegen we weer naar huis. Eerlijk gezegd vinden we het weer fijn om naar huis te gaan, het is goed geweest!

We hebben genoten! Na tweeënhalf jaar weer een Camino lopen! Deze drie camino’s waren heel verschillend, de Padre Sarmiënto viel ons tegen omdat deze veel langs de kust liep en we zo’n Costa Brava gevoel kregen. Ook was er geen andere pelgrim te zien. De Camino Ingles was heel fijn , goed gemarkeerd door bosrijk gebied met veel eucalyptus en wat opviel veel kastanjebomen, en euke ontmoetingen. Dan de Camino Finisterre, ook goed gemarkeerd, mooie wegen door bossen, soms gevaarlijke steile afdalingen, maar we hebben het gered.

Iedereen  bedankt voor het volgen en /of reacties van onze camino’s!

Groeten en tot ziens!

1. Wim Feijen:
    Proficiat.
  2. Cynthia:
    15 september 2021
    Fijn dat gur ut leuk hub gehad. Ich hub wer genoate van uche verhoale en foto’s. Geneet dr noch van de litste daag en alvas unne gooi reis. Tot gauw❤️😘
  3. Tila:
    15 september 2021
    Hola Maria Y Henrico..FELICIDADES met het behalen v.d.3 camino's.Geweldig.Peje af.Na een tijd van niet meer caminolopen i.v.b.met Corona.Leuke en minder momenten,maar ik heb jullie bewonderd.Wat een ervaring met indrukken .Heerlijk genoten ook vandaag Ria met de voeten in zee en wetende dat het einde er aan komt.SUPER gedaan deze camino's.
    En km.paal 00,00 vereeuwigd.Nu voldaan lekker slapen!!.Morgen op tijd op.Goede reis naar Santiago en naar Porto en daar vac.gevoel ..lekker niksen.goed eten en drinken en Vrijdag goede vlucht.Heerlijk gevoel ,,blij ,,weer gezellig thuis te zijn.Jullie bedankt voor de fijne dagelijkse verhalen met foto's.lieve groet.tot ziens tot gauw. tila
  4. Ger Lenssen:
    Hoi Henk en Ria,
    Jullie zijn er, misschien moe maar wel voldaan. Natuurlijk gaat iedereen weer graag naar huis en de herinneringen gaan met je mee. We hebben weer genoten van jullie mooie verhalen over zon en regen, over bergen op en af lopen. Maar ook van de sjoeëne foto's. Geniet er nog van en voor vrijdag een goede thuis reis.
    Groetjes Ger en Thea.
  5. Mieke Jeurissen:
    15 september 2021
    Nogmaals GEFELICITEERD met het volbrengen van deze Camino.
    Fijn dat wij mochten meegenieten door jullie mooie verhalen, en prachtige foto’s.
    Ria & Henk, geniet nog lang na van deze bijzondere belevenissen.
    Een goeie thuisreis en snel tot ziens.
    Lieve Gr. Mieke. Herman.
  6. Annemie van den Tempel:
    16 september 2021
    Petje af, jullie hebben het toch maar weer geflikt, en nu kunnen jullie nog even nagenieten, en lekker rustig aan doen.
    Ook ik heb genoten van de updates elke dag , en natuurlijk ook de mooie foto’s . Bedankt, we wensen jullie een goeie thuisreis, en tot snel.
    Liefs Annemie & Rick 😘👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
  7. Helena:
    Chapeau Ria en Henk,
    Bedankt dat wij mochten "meereizen "
    In jullie verhalen en beelden .
    Doorgestuurd naar mijn zussen Mariet en Henny en schoon zus Hermine van onze Jan.
    Een genot om op terug te kijken!
    Een lieve groet uit een zonnig Heerlen
    En een behouden thuisreis
    Naar Munstergeleen .
    Helena
  8. Lucienne Fontaine:
    16 september 2021
    Toch nog proficiaat aan de schrijver
  9. Nellie Janssen:
    17 september 2021
    Hallo Ria en Henk, Toppy prestatie!!👍 Gefeliciteerd. 🥳 Finestere het eindpunt. De 0.000 km paal heel bijzonder moment. Jullie hebben het weer gehaald. Mooie foto’s, en zeker 3 verschillende camino’s dat las ik duidelijk. Ik wens jullie een fijne reis terug, en nog lekker nagenieten van deze 3 in 1 camino. Gr Nellie en Herman. 🙋‍♀️