Cee 28 km.

14 september 2021 - Cee, Spanje

Toen Ria vannacht om 4.00 uur wakker werd, viel de regen met bakken uit de hemel, en zij dacht, “daar ga ik niet door heen”. Om 7.30 uur waren we ons aan het klaarmaken voor vertrek, de camachen om de schoenen, de regenhoes om de rugzak, de regenjassen aan en onze paraplu’s standby. Ontbijten in het hotel deden we niet omdat we een lange route hadden en dat wilden we doen op onze eerste pauzeplek. Toen we het hotel verlieten was het droog, maar 10 minuten later begon het. Zo liepen we zo’n 2 uur met paraplu op, door de regen. Omstreeks 10.00 uur waren we op de pauzeplek, we bestelden cortado( dit is een klein kopje koffie), sinaasappelsap en tostado met seranoham. Geloof me…..dat smaakte voortreffelijk! Tegen twaalf uur stopte de regen. De route ging door mooi gebied, veel dennenbossen en eucalyptus. Regelmatig kwamen we een Duitse vrouw tegen van een jaar of 35. Ze kwam uit Leipzig. Doordat je dezelfde route loopt, tref je mekaar ook steeds op dezelfde pauzeplek. Zo ging het maar door, tijdens de laatste 15 km was er niets meer om te pauzeren. Dus blik op oneindig en maar lopen, lopen en nog eens lopen. Dan opeens zagen we in de verte de zee! Een prachtig vergezicht, en nu begon de afdaling. Dat was pittig en echt een belasting voor de knieën. Heerlijk als dan de eerste huizen in zicht komen. Bij de eerste bar stopten we, voor even pauze en om onze dorst te lessen. De bardame zei dat het nog 1,5 km naar het hotel was. We waren doodmoe! 28 km stond op onze teller. Daarna onder de douche, de was verzorgd en nu zitten we in de bar van het hotel met een glas bier en een wijntje, zo vergeet je alle vermoeidheid weer. Morgen naar ons einddoel Finisterre!

1. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    14 september 2021
    Dus morgen zit het er al weer op, ongelooflijk. Ja jullie zullen het wel merken aan je knieën en voeten, maar ik denk toch wel met voldoening. Dat hebben jullie toch weer gepresteerd. Allez de laatste loodjes morgen....succes. Hoi, hoi....groetjes Ria
  2. Tila:
    14 september 2021
    Hoi R-H.Toen ik 28 km.las,dacht ik al oohh dat is veel.!!Maar onder deze omstandigheden lijkt het veel meer voor jul.Jullie zijn doorzetters,pelgrims en zo werd het later toch beter weer..maar..mooi de zee en ontmoeting..toch doodmoe aangekomen,kan ik me wel voorstellen.KNAP van jullie!!Vanavond genieten .Morgen de laatste dag.naar...Finisterre..(het einde van de wereld of wel..daar waar de wereld ophoudt)The road to freedom....Veel plezier morgen op de laatste dag v.d. CAMINO's .Nog maar één,hopelijk droge dag..en dan genieten van het behalen van de prestatie..ik zei het al eerder,, Chapeau..!!! Liefs tila
  3. E peters .:
    14 september 2021
    Hoi ria en henk nou jullie houden het wel vol knap 28 km vandaag nog 240 km en dan zeet geer weer in munstergelaen bin ich nog langs gefietst vanmiddag geneet van de wien ,,en nog eine feine aovend ,,, murge weer fit op
  4. Mieke Jeurissen:
    Ria & Henk,
    Wat een prestatie. 28 km ......starten
    zonder ontbijt, door de regen lopen om een pauzeplek met ontbijtje te bemachtigen.
    Wat een energie, maar vol BEWONDERING voor jullie beiden.
    Geniet morgen van jullie laatste Camino- wandeling met heel veel voldoening.
    Succes, hou vol, liefs Mieke. Herman.
  5. René en Elly:
    wat een volhouders, chapeau
  6. KH Hoving:
    14 september 2021
    Volhouders zijn jullie hoor en ook nog 28 km .lopen door regen,weer en wind .Op den duur zullen jullie je benen wel voelen ,nu nog even door zetten met laatste camino wandeling. Fijne dag morgen
    Groetjes Henk en Sienie
  7. Lucienne Fontaine: