Negreira 21,5 km

11 september 2021 - Negreira, Spanje

Vandaag beginnen we aan onze derde “mini camino” naar FINISTERRE  aan de zee.(+/- 90km).

In het appartementjehebben we ontbeten en om 7.45 uur gingen we op pad. Even door de smalle straatjes van Santiago richting kathedraal en van daaruit naar onze camino FINISTERRE. Veel zoeken is niet nodig, want de weinige mensen die je ‘s morgens tegen komt, vertellen je wel hoe je moet lopen. Ze weten precies waar al die pelgrims vanuit Santiago naar toe lopen. Naar Finisterre aan de zee. Het werd een prachtige route, wel erg heuvelachtig, kleine bergjes omhoog en dan weer omlaag. Het was erg mistig weer, jammer want je kan normaal terug kijken naar de kathedraal, maar het was een prettige temperatuur om te lopen. Het schoot goed op en tegen 11 uur dronken we de eerste koffie en hadden we al 10 km. gelopen. We liepen veel door eucalyptus bossen, en af en toe door een onbeduidend klein dorpje. Regelmatig komen we andere pelgrims tegen, meestal jongeren. Tegen het middaguur brak de zon door en het begon warm te worden, en juist nu moesten we aan een beklimming beginnen van ruim 2 km en die was behoorlijk pittig en dat kost echt zweetdruppels. Maar we gaan door , stoppen af en toe tijdens de beklimming ,hijgen en doen tegen elkaar beetje leed klagen😀. Maar eenmaal boven op de berg lachen we weer. In het hotel konden we meteen aanschuiven voor het menu del dia .Dat was tot 16.00uur, en anders wordt het weer 20.00uur.Slechte wifi hier, ook liggen we naast de wasserij van het hotel, de hele tijd gedreun, maar om 19.00uur zouden ze ophouden met wassen😫.
Morgen zou het ook nog mooi weer zijn. Groetjes tot morgen.

1. Wim Feijen:
    Sterkte. Goed van dat klagen en lachen. Houden zo

Wim.
  2. Ben:
    11 september 2021
    Zoals ik lees gaat het goed met de oudjes. Regen en zonneschijn , bergen en dalen. Alles al overwonnen. Nu richting zee. Dat is altijd mooi. Nog prettige en mooie dagen. groetjes Ben
  3. KH Hoving:
    11 september 2021
    Zo te horen heeft het heel wat zweetdruppels gekost ,maar jullie houden het nog steeds vol elke dag maar weer.
    Morgen een fijne dag met nieuwe belevenissen. Gr. Henk en Sienie