Padron 23,5 km

2 september 2021 - Padrón, Spanje

Vanmorgen om 8 uur stonden we buiten zonder ontbijt, klaar voor vertrek (het ontbijt is vaak pas om 9 uur. We gingen meteen de markering volgen, maar toen die ons  berg op naar een kerkje wees besloten we dit over te slaan en de weg richting Padron te volgen. Nou, dat hebben we geweten, want we kwamen op een drukke provinciale weg terecht met veel verkeer. Tot 2 keer toe besloten we een pad te nemen dat naast die drukke weg naar beneden liep, maar dat werd niks, steeds zaten we verkeerd of de weg liep  dood. Dit koste ons extra kilometers. Bij een barretje dronken we koffie en namen we een boccadillo de keuze was  bacon  en kaas. Alles gebakken bleek achteraf. Het smaakte prima, maar het was veel.(en vettig) Stokbrood van zo'n 30 cm . Dus met een volle maag maar weer verder. Het weer was mistig maar toch benauwd vonden wij. Onderweg zijn veel cafetaria's gesloten maar degene die open waren hebben we met een bezoek vereerd, veel dorst door het spek! Om half vier waren we in ons hotel in Padron, bleek dat hetzelfde te zijn als toen we de camino Portugues liepen in 2014. We zijn erg benieuwd naar morgen,  het stuk wat we moeten lopen is de Portugese camino,  of er veel pelgrims zijn? We hebben er tot nu toe 2 gezien op de eerste wandeldag .Groetjes!!!

1. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    2 september 2021
    Dat waren dus weer heel wat kilometers.Hoe gaat het trouwens met de blaas? Wel l Leuk dat je weer op een oud adres kwam. Lekker uitrusten en.morgenweer vol goede moed verder.groetjes Ria.
  2. Brigitte:
    Hallo pap & Ria,
    Nou, jullie hebben inmiddels alweer de nodige km gelopen. Leuk om weer op een oud adres te zijn. Hopende op de route van morgen weer eens wat pelgrims te zien. En Ria, nog niet aan de wijn?🙃. Grtjs, Brigitte.
  3. Ger Lenssen:
    Hoi Henk e Ria,
    Nooit een weg naar een kerkje overslaan, ook al gaat die bergop. Och moeten jullie natuurlijk ook zelf weten. Meestal zijn het wel extra kilometers. En is het nu toeval of.... dat jullie in het zelfde hotel overnachten, ik denk het niet.
    Vanavond onze eerste café St.Jacques sinds lange tijd weer eens. Het was gezellig en er waren ook nieuwe pelgrims die volgend jaar op pad willen gaan. (ja, ik heb alles genoteerd hoor.) Leuke gesprekken gehad over heel veel dingetjes. Wij wensen jullie een mooie tocht morgen. Geniet van alles en op ziene tied eine lekkere kaaje.
    Groetjes Ger en Thea.