25&26 augustus Porto en Pontevedra.

26 augustus 2021 - Pontevedra, Spanje

We vertrokken woensdagmorgen te voet om 10 uur naar station Geleen oost. Op naar Sittard voor de trein naar Eindhoven. In Eindhoven stond de Airportbus al klaar dus wij waren al vroeg op AirPort Eindhoven. De dag voor ons vertrek kregen wij van Ryanair een bericht dat we zeker 2,5 uur van tevoren aanwezig moesten zijn. Dat waren wij wel en we dachten wat zal het een gedoe zijn met alle papieren omtrent Corona! Wij hadden van het ministerie van binnenlandse zaken een gezondheidslijst ingevuld , en voor Portugal een DGS formulier ingevuld. Nou, Ryanair vroeg alleen de instapkaart, in de gate vroegen ze of we gevaccineerd waren, ze vroegen geen QRcode dus iedereen kan ja zeggen. Wat een controle! In het hotel in Porto vroegen ze de QRcode wel! In het vliegtuig  kwam een aardige man naast ons zitten die in Sippenaeken woonde maar bij de  gemeente Sittard-Geleen had gewerkt, nog even dialect praten. Hij ging windsurfen in Portugal.
In Porto ‘s avonds gegeten voor €18,00! Een biertje €1.40 en een wijn €0,75.!
En nu zijn we in Pontevedra. Vanaf AirPort Porto met  de FlixBus via Vigo naar Pontevedra. Hier zijn we al eens geweest met de Camino Portugues enkele jaren geleden. Ons hotel hadden we net zoals ons hotel in Porto al geboekt in maart 2020! Steeds de datum opgeschoven , nu na anderhalf jaar kunnen we eindelijk gebruik er van maken! Wat ons opvalt is dat iedereen in Porto en ook hier in Pontevedra met een mondkapje loopt. We doen het dus ook maar het is even wennen! Morgen gaat het wandelen beginnen! De eerste kilometers  is het de Camino Portugues en dan begint de Padre Sarmiento. We zijn erg benieuwd naar deze route!
Hasta mañana!

1. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    26 augustus 2021
    Nou het feest kan beginnen. Geniet ervan.
  2. Mieke Jeurissen:
    26 augustus 2021
    Met Pater Karel in de rugzak, gaat ook deze 10de Camino lukken. Prachtige start met deze foto,s.
    Fijn weer met jullie mee te mogen wandelen, via verhalen en foto,s. Veel wandelplezier.
  3. Tila:
    26 augustus 2021
    Hoi Ria&Henk.Een heel goed begin en mooi verhaal met foto's.Morgen,na een heel lange tijd van uitstel,weer het echte doel,de CAMINO wandelen.super!!Dat wordt genieten.
  4. Cynthia:
    27 augustus 2021
    Heel veul plezeer op dees camino.
    Ich kiek oet noa uche verheulkes. Geneet dr van en dooch veurzichtig he❤️
  5. Ger Lenssen:
    Hoi Henk en Ria,

Wat leuk dat wij jullie weer kunnen volgen (en natuurkijk in de gaten houden) op deze trescamino's. Heel veel wandelplezier met mooie ontmoetingen, sjoeëne verhaole en op zijn tijd eine lekkere kaaje (beer of wien). Geniet er van.
  6. Nellie Janssen:
    27 augustus 2021
    Hallo Ria en Henk, daar staan ze weer klaar aan de start. Wij wensen jullie super gave wandelwagen. Geniet van de dagen en het treffen en kletsen van en met mensen. Geniet ervan. Het komt zoals het komt.
    🚶‍♀️🚶‍♀️🙋‍♀️