Naar Pontedeum 19km

6 september 2021 - Pontedeume, Spanje

We stapten het hotel uit en  meteen begon het te regenen.  Rugzakken af en jassen aan en pijpen aan de broek ritsen. En hoppa daar gingen we, laat de regen maar komen. Maar de regen zette gelukkig niet door en na zo'n anderhalf uur zagen we een cafetaria waar we gingen ontbijten en de jassen weer hebben ingepakt. De eigenaar van de cafetaria was erg vriendelijk.  Twee grote stukken brood, tomaten, ham, 2 koffie en een grote fles water voor €5,00. Leuke prijs! Onderweg ontmoeten  we drie Amerikanen uit Californië,  twee Italianen en nog zo'n 15 andere pelgrims. We begroeten iedereen met een buen camino, soms vragen ze waar je vandaan komt en dan is er even een praatje en dan verder. Vandaag was het een verschrikkelijke hete dag, en dan geregeld bergop....pfff. Bij ieder cafetaria gingen we iets drinken om af te koelen en te rusten. We liepen Pontedeum in via een brug over het water waarop het heerlijk hard waaide. Onze spullen in het hotel gedropt en gaan eten. Even rusten en dan het stadje bekijken. Ook gaan we naar het begin van de route voor morgen kijken zodat we niet hoeven te zoeken morgenvroeg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    6 september 2021
    Ik heb vandaag 4 en een halve km gelopen, niet te vergelijken met jullie. Maar he t was toch genieten
    Alleen aan de warme kant
    Zo te horengaat het prima bij jullie. Fijn zo genieten maar. Groetjes Ria
  2. Annemie van den Tempel:
    6 september 2021
    Gelukkig heeft de regen niet doorgezet, en hebben jullie nog mooi weer gekregen. Hier is het ook heel mooi , heeft ook lang geduurd voor de zon zich liet zien hier. Maar hoe gaat het met jou Ria ?? Hopelijk heeft de antibiotica goed geholpen.
    Rusten jullie maar goed uit , en dan morgen weer een nieuwe etappe.
    Groetjes Annemie 🙋‍♀️👨🏼‍🦯👩‍🦯👍👍👍
  3. Tila:
    6 september 2021
    Hoi Ria&Henk.Heerlijk zo met jullie mee te kunnen ,,leven,,Nu weer meer pelgrims leuk !!Zoals jul.weten hebben we hier een zonnige en(nog) niet té hete week.Fijn.Gezellig om elke dag
    dag jullie foto's te zien..... Buen camino...liefs.t alvast trst.
  4. E peters .:
    6 september 2021
    Hoi ria en henk de pelgrims oet munstergelean ria het geit weer bietje beater mit dich gelukkig mooie foto,s hier ook lekker warm dat is fietsen door het veld langs uch achter vanmiddag spuit in heup gekregen voor slijmbeurs viel reuze mee was nu maar een dunne kleine naald was zo gebeurt nu kijken wat die gaat uitwerken jullie morgen weer lekker weer km maken en lekker eten en drinken geniet er maar van wij van de mooie foto,s en reisverslag veur straks lekker slaope en murge gezonjnd weer op adio,s amigo,s oet plan zuid
  5. E peters .:
    6 september 2021
    Af en toe wat foutjes mer dat deit de tablet ha ha foto,s kin ich neet sturen weit neet ie het geit hoi hoi