Betanzos 21,5 km

7 september 2021 - Betanzos, Spanje

Vannacht hebben we beiden slecht geslapen, we lagen aan de achterkant met een klein raam waar je uitkeek op daken en de kerktoren die ieder kwartier 3x sloeg , en bij de hele uren 4x en dan het aantal uren dat het was. Om half 8 stonden we met onze rugzakken buiten het hotel op straat. Het was nog donker en opeens begon het te regenen. Dus, snel de regenjassen aan, de regenhoes over de rugzak en de paraplu’s erbij gehaald. Het werd nu echt lelijk. Het water viel er met de bakken uit! De eerste 1,5 km gingen hartstikke steil omhoog maar och ‘s morgens hebben we nog energie. Hoewel we soms tegen elkaar zeggen; waar zijn wij mee bezig? De oudjes met een zware rugzak op de poekel, Henk 11 kilo en Ria 9 kilo, inclusief water! Naarmate de dag vorderde haalden ons andere pelgrims in ( jongeren😀) We denken dat wij wel de oudsten zijn hier op de Ingles. Na een km of 10 kwamen we aan op een grote parkeerplaats waar een mooie muurschildering was, hele mooie sfeermuziek ( Ennia) een huisje en daarin een dame die ons stokbrood belegde met tomaat, ham en kaas. Kopje koffie erbij en water voor onderweg. Een leuke verdienste voor de dame, net zoals zo’n 5 kilometer voor het einde, we liepen na een fikse berg tegen een kraampje aan met drinken, koek en fruit. Donativo….geven wat je wilt. Ze zullen meestal winst hebben. Vanavond drink ik weer een glaasje wijn omdat de antibioticakuur er sinds gisteren  op zit. We zitten nu in een goed hotel waar we al om 7uur kunnen ontbijten dus vroeg op pad kunnen gaan.

1. Mieke Jeurissen:
    Hoi Ria &Henk,
    Eerst jullie verhaal lezen, foto’s bekijken, en dan .........eind goed , al goed.!!,
    Wat een start van deze bijzondere dag, regen heuvels, afsluiten met een dikke zonnestraal.
    Ik denk dat menigeen respect heeft voor deze “oudjes”.
    Wij in ieder geval, en weten dat jullie niet op geven.
    Hopelijk overheerst HET GENIETEN hierbij voor jullie.
    Voor morgen veel succes , na hopelijk een goede nachtrust.
    Liefs, Mieke. Herman.👍🌞🍀🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️
  2. Lucienne Fontaine:
    7 september 2021
    Nu dat ik jullie begon te volgen hebben jullie al 9 étapes gestapt en vele mooie landschappen gezien en vooral veel km in de benen en voeten
    Proficiat voor al wat jullie kunnen doen
    Veel moede en Biesekes
    Zondag hebben wij juist de laatste dag van de vuelta gezien aankomst voor de kathedraal van Santiago prettig en aan jullie 2 gedacjt
  3. KH Hoving:
    7 september 2021
    Ondanks slecht geslapen een hele flinke wandeling knap hoor.
    Gelukkig is het later weer droog geworden ,en was het nog even genieten van de markt en muziek even de sfeer proeven van een ander land.
    Een goeie nachtrust en morgen weer nieuwe belevenissen. Groetjes Henk en Sienie.
  4. Tila:
    7 september 2021
    Dag Ria&Henk.. mss.ligen jullie al in bed,na zo'n "klokkengeluiden" nacht.
    En vermoeiende dag.Ik hoop dat je goed slaapt Ria, met het eerste wijntje.
    Voor morgen een buen.. en droge..camino liefs tila
  5. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    7 september 2021
    Petje af hoor voor "die oudjes". Want het is beslist niet allemaal rozengeur en maneschijn.
    Wel.weer een hele ervaring rijker en.mooie herinneringen. Hou vol! Groetjes Ria Frielink