Cambados!

30 augustus 2021 - Cambados, Spanje

Nog even een verhaaltje over gisteren. Er was een cultureel feest met een religieus tintje aan het strand van A Lanzada ter ere van de beschermvrouwe van A Lanzada. Sinds eeuwen worden er krachten toegekend aan de kust hier, zo krachtig dat het vrouwen kan helpen zwanger te worden, ook alleenstaande vrouwen die graag een man hebben mogen aan het ritueel meedoen, de vrouwen moeten de zee in gaan en negen golven over zich laten komen. Dit vruchtbaarheidsritueel heet het mysterie van A Lanzada! Ik ben dus niet de zee in gegaan!!

Na ons ontbijt vertrokken we om 9.15uur. Het was erg mistig en we moesten zoeken naar de markering. Soms staan er overdreven vier pijlen en soms niks en dan is het op goed geluk. We liepen op vlonders langs de kust, lang geen markering  meer gezien ,zien we opeens een pad naar rechts met de markering verderop dus wij dit pad op. Je komt hier niet door dorpen maar wordt erlangs geleid, dus na zo’n 10 km gingen we in een park pauzeren en vroegen aan een man waar we waren……..in Beda zei hij. De telefoon gepakt en gekeken waar dat lag en ja hoor, dat pad naar rechts hadden we niet moeten nemen , we hebben de lus naar het eiland o Grove gemist!😫 We hadden geen zin om terug te lopen en besloten om verder te lopen. Maar ja helaas, had ik gisteren in A Lanzada toch de zee in moeten gaan en een paar golfjes moeten meepikken? Opeens voelde ik het……blaasontsteking! Nog wat gelopen en gelukkig er was een terras, daar een hotel geboekt en een taxi besteld naar Cambados een grotere stad waar ze vast wel een apotheek zouden hebben. Maar nee, de antibiotica wat ik altijd krijg( 2 jaar geen blaasontsteking meer gehad) kreeg ik niet zonder recept. Mijn huisarts gebeld maar ja die krijg je niet aan de lijn om 14.00uur. Dus werd ik doorgestuurd naar een kleine kliniek waar ze de urine nakeken, kopie van  paspoort namen en na een uur een recept kreeg dat gehaald moest in de apotheek in de Calle de Madrid …….laat ik die straat niet weten in Cambados😀🤔 Een lieve dame liep met ons mee tot daar. We hebben een leuk hotel met een vriendelijke hotelier. Nu rustig aan, we moeten niks en hebben tenslotte vakantie! Groetjes van oos twee!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemie van den Tempel:
    30 augustus 2021
    Ja Ria, je had een kuurtje moeten meenemen van thuis, maar ja, wie denkt daar nu aan . Hopelijk gaat dat kuurtje je goed helpen en ben je er snel van af. In ieder geval drink maar goed , en beterschap.😘🍀🍀
  2. Tila:
    30 augustus 2021
    Lieve Ria&Henk.Ik zag jou,Ria ,gist. proosten met het wijntje op mij??!!djw
    Leuk oud verhaal over 29 aug..mooie dag gisteren.Vandaag iets minder.Hoop dat de antibiotica snel aanslaat en jullie gezond en wel weer verder kunnen CAMINO-en. Het beste.knuffel....liefs tila
  3. KH Hoving:
    30 augustus 2021
    Gisteren een interessante dag met oude rituelen, leuk om dat eens mee te maken.
    Die blaasontsteking is wat minder leuk ,een paar daagjes rustig aan.
    Beterschap Ria en veel drinken. Groetjes Henk en Sienie
  4. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    30 augustus 2021
    Ik hoef geen goede raad meer te geven, die heb je al genoeg. Hopenlijk is het lastige euvel snel over.zoiets kun je n u eenmaal.nietgebruiken . Maar zoals je zegt er moet niks..... beterschap!
  5. E peters .:
    31 augustus 2021
    Halo beste pelgrims ria en henk wat een pijnlijke pech ria hopelijk na wat rusten dat het beter gaat en toch nog wat vertier zoeken vandaag hier ook een bewolkte zomerse dag ha ha morgen begint de herfst en dan stijgt de temp tot wel 22 gr morgen weer gezellig dansen en koffie leuten met een koekje ria neem maar vanavond een lekker rood wijntje proost alvast en tot mails gr en audio,s van ellie en jac gaan murge een keerske opsteke bie carolus yep hoi hoi
  6. E peters .:
    31 augustus 2021
    Enne nog veel beterschap knuffel
  7. Nellie Janssen:
    31 augustus 2021
    Tja, Ria ook op een camino komen af en toe gezondheidsproblemen. Maar als je op pad bent zoals op een camino moet je actie ondernemen, en ook in een vreemd land komt er een oplossing. Weliswaar met een omweg maar het lukt. En dat voelt goed.
    En zoals je schrijft, geniet van je vakantie niks moet, alles mag. Bon Camino. 🚶‍♀️🚶‍♀️