Sigüeiro 24,5 km

9 september 2021 - Santiago de Compostela, Spanje

Klokslag 7.00 uur zaten we aan het ontbijt, omdat we vroeg wilden vertrekken voor deze lange etappe. Dan ontdekt Ria opeens dat haar wandelstokken er niet zijn. Op de kamer niet en ook niet bij de receptie. Ze heeft ze laten liggen in het laatste café waar we gisteren zijn geweest en van waaruit de shuttlebus ons naar het hotel gebracht heeft. De hotelier hielp ons, hij had nog wandelstokken liggen die andere pelgrims vergeten waren. En die kregen we gratis. Dus op pad. Het was droog, vrij vlakke paden, maar wel een beetje fris. Het schoot geweldig op en tegen 10 uur kwamen we bij de eerste pauzeplek. Die zat vol met pelgrims. Leuk als die mensen je dan herkennen en naar je zwaaien. Dan komt een spaanse pelgrim maar ons en probeert ons in het spaans uit te leggen dat er wandelstokken gevonden zijn en dat we die in Sigüeiro terug krijgen. Iedereen ging zich ermee bemoeien, wat een tumult, maar wel leuk. Straks krijgt Ria haar wandelstokken terug en hebben wij 2 paar..Maar dat hadden we gedacht. Opeens viel de regen er met bakken uit en dat bleef lang kletteren, we waren drijfnat en zo kwamen we in Sigüeiro aan. Eerst een stop voor een cola en een tonic, dat hadden we wel verdiend. Er was geen slaapplaats te krijgen hier maar gisteravond belde Henk naar een hostel en die hadden een tweepersoonskamer voor ons. Wij erheen, moesten we slapen op een vierpersoons kamer met twee jongens van een jaar of 18. We waren heel moe maar hier hadden we geen zin in. Wat nu ? Naar het busstation? Verder naar Santiago? Eigenlijk lopen we morgen naar Santiago. Geen busstation, wel een halte ,maar de bus kwam pas na anderhalf uur . En toen hielp Jacob oftewel St.Jacques, er stopte een taxi voor onze neus. Wij erin en dus zitten we nu in Santiago, we hadden een hotel geboekt voor vrijdagavond maar nu zitten we twee nachten midden in de stad in een appartement van de hotelier.En we vinden het niks erg maar wel jammer dat we de laatste vijftien kilometer niet lopen. Morgen niet op om zeven uur….maar uitslapen😀 En zaterdag op pad naar Finisterre!

1. René en Elly:
    9 september 2021
    Wat bijzonder dat je stokken je nareizen. Wel fijn om je eigen stokken weer te hebben. Hopelijk wordt het weer, weer beter.
  2. E peters .:
    9 september 2021
    hoi hoi wat maakt geer toch get mit ,,,, spannend en dat vies weer neet zo leuk om te lopen gelukkig morgen uitslapen hie waor toch benauwd werm dooch de groete aan henk en nog eine gezellige aovend ,,,, bin t v aan kieke adi,os adio,s ellie en jac
  3. KH Hoving:
    9 september 2021
    Dat was dus wel een dagje waar eerst alles tegen liep ,maar later het geluk met jullie was .
    Morgen wandelen in Santiago de stad verkennen en een terrasje pakken. Fijne dag morgen 😎🤗
  4. Tila:
    10 september 2021
    Heerlijk na de narigheden..regen .slaapplaats..enzo.St Jacques heeft dit zo geregeld.Lekker na de dagen lopen een vrije dag.Had ik al eerder aan gedacht.Toegeven dat dit zo uitkomt ,niet denken a.d.geplande km.lopen en genieten van langer slapen en een dag heerlijk VRIJ in het bekende Santiago.lekker eten en drinken..Genieten.Ik gun het jullie.. Lieve gr t.tila